Můj tréninkový týden

28/11/2012

Týden od skončení MMČR juniorů uběhl jako voda a já jsem zpět v tréninku. Velmi rád bych Vám popsal mé každodenní tréninky, co trénuji a jaké jsou cíle tréninků.Tréninky jsou každý den dvoufázové. Tento tréninkový program, který teď píši je, když nemám turnaj.

             V podnělí v 6:30 ráno vstávám a připravuji se na svůj první badmintonový trénink týdne. Od 8:00 do 9:00 mám na hale Sprint tréninkovou jednotku se svým otcem. Tréninky jsou zaměřeny na určitou část kurtu. Většinou hrajeme kombinace, kde je taťka v jednom rohu sítě a já mám buď tři rohy, nebo celý kurt a snažím se hrát na přesnost do toho jednoho rohu. Velkou část tréninku také zaplňuje pohyb po kurtu a multi-feeding ( nastřelování míčů). Druhá tréninková jednotka se odehrává po škole od 14:00 do 15:00-15:30 buď v atletickém tunelu, venku v kopcích, nebo v posilovně. Záleží na počasí.Trénink mně vede David Nerud ( můj kondiční trenér ). Hodně pracujeme na dynamice a rychlosti, kterou potřebuji na kurtu. Také běhám sprinty, skáču přes překážky, nebo práci nohou. Po příchodu z tréninku dělám před spaním posilování s vlastní vahou ( leh-sed, kliky, nebo hyperextenzi ). Každý večer se také pořádně protahuji ( 25-30 minut )

           V úterý mám svůj individuální trénink až po škole cca. od 16:00 do 17:00, který provádím u nás v prádelně. Trénuji hlavně techniku pohybu, práci nohou, nebo rychlost ruky ( hraji o zeď ). Po tomto tréninku mám asi 3 hodiny času na odpočinek a od 20:00 do 21:30 máme kolektivní trénink vedený Standou Kohoutkem. Na začátku tréninky máme vždy kondiční vložku, až je to běhání na čarách, přeběhy na kurtě nebo skoky přes krabice. Poté hrajeme kombinace po celém kurtě, hlavně obrana a útok. Specialitou jsou také kombinace 2 na 1, kde jsou buď 2 za sebou a útočí, nebo 1 útočí na dvojci. Na konci tréninku je vždy vytrvalostní posilování. Po příjezdu domů odcvičím svoje cviky, protáhnu se a jdu spát.

          Středa je stejná jako pondělí. Ráno od 8:00 do 9:00 mám trénink s otcem, kde provádíme více kombinací a hlavně nastřelování. Po tomto tréninku mám čas až do večera. Od 18:00 do 19:00 mám znovu herní trénink, akorát už mi otec nenahrává, ale spíš mě opravuje, protože máme trénink ve 3! Já, Míchal Světnička a někdy i Petr Jelínek trénujeme spolu. Většinou jsou to kombinace 2 na 1, kde úkolem samotného hráče je snaha vrátit co nejvíce míču a ukončit výměnu. Po tréninku je typické moje odcvičení a poté protažení.

          Ve čtvrtek mám první fázi sám, která se koná od 16:00. Většinou chodím běhat do lesa sprinty, nebo delší výběhy ( kolem 50 minut, 10-12 km ). Když ti však vyjde, tak chodím s Davidem. David mě vždy odrovná, protože je to jenom jeden trénink :-) ! V tréninku nechám úplně vše, protože vím, že mě nic večer nečeká. Cviky jsou podobné, jako v úterý, ale ve větším počtu opakování! Po tréninku většinou nemohu ani chodit, ale jsem za tyto tréninky moc vděčný Davidovi, protože je to nejlepší příprava, kterou mohu mít! Večer znovu odcvičím a protáhnu se.

           Poslední den před víkendem, pátek. V pátky, když to vyjde tak mám ráno trénink s otcem. Není to ale vždy. Odpoledne však jdu podle počasí běhat, nebo do posilovny. Můj program do posilovny mi píše Dave. Většinou dělám pouze tzv. vytrvalostní posilovnu. Dostanu 12 cviků, kde mám malou váhu, ale velké množství opakování a celkově vetší množství opakování ( příklad: podřep na multipressu- 4. krát 20 opakování s 80 kg, leh-sedy 4. krát po 40 opakování nebo bicepsový zdvih jednoručkou 4. krát 20 opakování ( jednou rukou! ) s 5 kg.. ). Tentokrát se večer pouze protáhnu a odpočinu.

            Sobota je volná

             V neděli ráno mám vytrvalostní běh, který mi napíše David. Posledně jsem měl 50-ti minutový běh tempem 4 min. na 80% a 1 min. volně. Večer je vždy regenerace v podobě wellnessu ( sauny, vodní spa, pára ).

 

Takhle vypadá můj běžný tréninkový týden, kdy se nezúčatňuji turnajů. Mějte se hezky! :-) Adam

 

Archiv novinek

Instagram

Facebook

13/12/2018

Jak už všichni víte, spolupracuji s firmou Akuna, jejichž potravinové doplňky mi pomáhají regenerovat a zůstat fit při těžkých tréninzích. Mám tady teď takový sportovní balíček i pro vás. Co musíte udělat abyste ho získali? Napište do komentářů, jestli potravinové doplňky při sportu používáte a když tak jaké. Samotného mě zajímá, co všechno může sportovcům při výkonu pomáhat. Samozřejmě pište jen ty legální ;-) Respektuji i to, že napíšete, že nepoužíváte, ať už z jakéhokoliv důvodu. Vyhrát můžete i tak. Jo a vybírat vítěze tohoto balíčku budeme jen z fanoušků stránky Akuna CZ s.r.o., takže pokud jimi ještě nejste, mrkněte tam.

10/12/2018

Bojovali jsme, ale bohužel to nakonec o kousek nevyšlo. I tak super zážitek s reprezentací, díky. Postup byl doopravdy velice blízko, ale nakonec to vyhráli Španělé, i když se nám je podařilo porazit.

Náhodná galerie

Thomas Cup 2018, Kazaň

Všechny galerie